Kalendarz

Dziś: 2019-06-27
Jutro: 2019-06-28

zobacz pełny kalendarz

Artykuł sponsorowany

Konkursy

Polecamy

Kino 18 - repertuar



Kino 18 zaprasza na pokazy filmowe.

6 października 2011
18.00, Czarna Wenus, reż. Abdellatif Kechiche, Francja 2010, 159’
20.30, W lepszym świecie, reż. Susanne Bier, Dania/Szwecja 2010, 119’

9 października 2011

18.00, W lepszym świecie, reż. Susanne Bier, Dania/Szwecja 2010, 119’
20.30, Czarna Wenus, reż. Abdellatif Kechiche, Francja 2010, 159’

11 października 2011
18.00, Cyrk Columbia, reż. Danis Tanović, Bośnia i Hercegowina /Francja /Wielka Brytania /Niemcy /Słowenia /Belgia /Serbia 2010, 113’
20.30, Kieł, reż. Yorgos Lanthimos, Grecja 2009, 96’

13 października 2011
18.00, Kieł, reż. Yorgos Lanthimos, Grecja 2009, 96’
20.30, Cyrk Columbia, reż. Danis Tanović, Bośnia i Hercegowina /Francja /Wielka Brytania /Niemcy /Słowenia /Belgia /Serbia 2010, 113’

16 października 2011

18.00, Flamenco, Flamenco, reż. Carlos Saura, Hiszpania 2010, 100’
20.30, Ostatnie tango w Paryżu, reż. Bernardo Bertolucci, Francja/Włochy 1972, 136’

20 października 2011

18.00, Passione, reż. John Turturro, Włochy/USA, 90’
20.30, Flamenco, Flamenco, reż. Carlos Saura, Hiszpania 2010, 100’

23 października 2011

18.00, Passione, reż. John Turturro, Włochy/USA, 90’
20.30, Ostatnie tango w Paryżu, reż. Bernardo Bertolucci, Francja/Włochy 1972, 136’

Cyrk Columbia

Reżyseria: Danis Tanović
Jugosławia, 1991 rok. Główny bohater, Divko, wraca w rodzinne strony, do Bośni, by zemścić się na swojej żonie, Luciji, która nie wyjechała z nim, kiedy musiał uciekać z kraju dwie dekady wcześniej. Dorobił się w Niemczech, więc popisuje się czerwonym Mercedesem i skąpo ubraną dziewczyną. W zniszczonej i szukającej autorytetów ojczyźnie Divko szybko staje się lokalnym decydentem. Najpierw musi tylko jeszcze stawić czoło swojej „starej” rodzinie, a potem przekonać małomiasteczkową społeczność do „nowej”.

Czarna Wenus
Reżyseria:  Abdellatif Kechich
W 1808 roku ciemnoskóra 20-letnia Saartjie Bartman wraz z angielskim opiekunem - Cezarem, opuszcza rodzime RPA, aby szukać zarobku w Londynie. Praca miała być łatwa i przyjemna. Saartije marzy o aktorstwie. Występuje jako Hottentot Venus w parateatralnych pokazach, prezentując swoje ciało brytyjskiej publiczności. Jej szczególny wygląd: duże pośladki i wargi sromowe, wzbudzają zainteresowanie. Po wyjeździe do Francji pokazy Hottentot Venus nabierają pikanterii, zmieniając się w egalitarną, perwersyjną, seksualną orgię.

Kieł
Reżyseria: Yorgos Lanthimos
Kieł to jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów ostatnich lat, nominowany do Oscara.
Ojciec i matka mieszkają wraz z trójką dzieci w domu na obrzeżach miasta. Dom otoczony jest wysokim płotem. Dorosłe dzieci nigdy jeszcze nie wyszły poza teren posiadłości. Ich edukacja, rozrywka i ćwiczenia fizyczne są pod ścisłą kontrolą rodziców, bez jakiegokolwiek kontaktu ze światem zewnętrznym.

Flamenco, flamenco

Reżyseria: Carlos Saura
Flamenco, flamenco nawiązuje i kompozycją, i treścią, i samym tytułem do wcześniejszego filmu Saury pt. Flamenco z 1995 roku. Nową produkcję rozpoczyna ta sama pieśń, która kończyła poprzednią. Tym razem Verde que te quiero verde nie wykonuje Ketama a Ángeles Fernández i Carlos García. Symbolicznie pokazuje to zmiany i odnosi się do koła, którym toczy się życie. Ten motyw bowiem reżyser chciał uczynić głównym tematem.

Ostatnie tango w Paryżu
Reżyseria: Bernardo Bertolucci
Paul ma 45 lat, jest Amerykaninem mieszkającym w Paryżu. Gdy jego żona popełnia samobójstwo - wychodzi na miasto włócząc się bez celu. Spotyka Jeanne, dwudziestoletnią Francuzkę. W opuszczonym mieszkaniu spędzają trzy dni pełne brutalnego, sadomasochistycznego seksu... Paul nie chce nic wiedzieć o dziewczynie. Jeanne poddaje się jego grze czerpiąc z tego przyjemność, jakiej nie zaznała w swoim stałym związku.

Passione
Reżyseria: John Turturro
Neapol jest złożony z kontrastów. Przez kolejne stulecia miasto przeżyło najazdy Arabów, Normanów, a nawet Amerykanów. Z każdej z tych kultur przyswoiło jakiś element i właśnie na tym zmiennym podłożu wyrosła jedyna w swoim rodzaju, przepełniona paradoksami, muzyczna tradycja.

W lepszym świecie

Reżyseria: Susanne Bier
Christian wraca do Danii po śmierci matki. Jest pełen buntu i nie lubi ludzi, którzy dają za wygraną. Jego ojciec przegrał, pozwalając umrzeć żonie. Rodzice Eliasa są w separacji, ojciec jeździ regularnie do Afryki, gdzie w dramatycznych warunkach pracuje w szpitalu dla uchodźców. Kiedy chłopcy zasiądą razem w szkolnej ławie, losy obu rodzin splotą się nieodwracalnie, a dziecięca niewinność nabierze zupełnie nowego znaczenia.

Bilety: 12/10 zł


MiasteczkoStudenckie on Facebook
  • Facebook