Prowadzenie sklepów stacjonarnych wiąże się z dość dużymi kosztami, a w ich skład wchodzą opłaty za wynajem, ogrzewanie, rachunki za prąd, wodę. Dla wielu nowo powstałych firm pojawiają się bariery ekonomiczne, dlatego rozważa się utworzenie sklepu internetowego. Po pierwsze, nie ma konieczności opłaty wynajmu lokalu, a po drugie nie jest potrzebny duży kapitał. Takie rozwiązanie jest bardzo często wybierane przez rękodzielników, którzy nie muszą wykonywać swoich produktów na zapas.
Zalety otwarcia sklepu internetowego
Sprzedaż w modelu tradycyjnym znacząco ogranicza dostęp do klientów, ich baza jest właściwie ograniczona do osób zamieszkujących w pobliżu sklepu stacjonarnego. Całkowicie normalne jest to, że przychody są wówczas o wiele niższe. Natomiast sklepy internetowe odwiedzają ludzie z całego kraju, rynek zbytu jest właściwie nieograniczony. Kilka wersji językowych strony ze sklepem, możliwość wysyłek międzynarodowych i szybka realizacja zamówień to kolejne cechy, które przyciągną wielu nowych klientów. Sklep internetowy można właściwie założyć samodzielnie, ale po uprzednim przygotowaniu. Na szczęście w sieci można znaleźć wiele darmowych poradników, alternatywą jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy.
Gotowy sklep internetowy
Istnieją firmy, które specjalizują się w oferowaniu dedykowanych rozwiązań w zakresie tworzenia sklepów internetowych. Wykupuje się wówczas abonament na określony czas, na przykład miesiąc, pół roku, czy rok. W zależności od wyboru pakietu otrzymuje się dodatkową pomoc specjalistyczną, można wybrać gotowy szablon lub zlecić zaprojektowanie indywidualnego. Im lepsza personalizacja, tym lepiej dla wizerunku marki, odbiorcy z pewnością docenią takie starania. Porównując wszystkie koszty założenia sklepu internetowego z tymi wynikającymi z prowadzenia stacjonarnego punktu, pierwsze rozwiązanie jest bardziej optymalne. Warto brać pod uwagę choćby fakt, że rynek e-commerce cechuje ciągły rozwój i coraz więcej firm przechodzi do modelu sprzedaży online.